پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ |۲۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 3, 2024

رئیس مرکز مشاوره حرم حضرت معصومه(س)گفت: باید اعتراف کرد که تا کنون نتوانسته ایم از پتانسیل روحانیت فاضل استفاده کنیم، حال آن که می توان با استفاده از این ظرفیت عظیم، به بسیاری از تهدیدات دشمن پاسخ داد.

به گزارش مرکز خبر حوزه ، حجت الاسلام و المسلمین حق جو، طی سخنانی در کمیسیون «روحانیت و جنگ نرم» سومین دوره همایش سالانه روحانیت، راهبردها و تعاملات فرهنگی که از صبح دیروز در سالن اجتماعات هتل نخل مشهد در حال برگزاری است ، اظهار داشت: دشمن در جنگ نرم در پنج عرصه اخلاقی ،تربیتی، فکری اعتقادی و روانی وارد شده است.

وی افزود: دشمن با نفوذ در مسائل اعتقادی جامعه به دنبال منحرف کردن ذهن جوانان است که همه ا ین ها زمینه جذب جوانان را به مسائل غیر دینی فراهم می کند؛ برای مثال عنوان می کنند مسجد جای جوان ها نیست و جای پیرهاست و از این جهت ما باید با امثال این تفکرات مقابله کرده و روشن گری لازم داشته باشیم.

رئیس مرکز مشاوره حرم حضرت معصومه(س) با تأکید بر این که شخصیت سازی و تقویت اعتماد به نفس نسل جوان یکی از وظایف مهم روحانیت است، گفت: امروز متأسفانه بسیاری از جوانان به دلیل عدم اعتماد به نفس و نشناختن فرصت گران بهای جوانی که در اختیارشان قرار دارد، عمر گران بهای خود را در خیابان ها بی هدف می گردند به این دلیل که متاسفانه به خودباوری نرسیده اند.

وی با تأکید بر این که تنها نهادی که می تواند در جنگ نرم با دشمنان مقابله کند، روحانیت است، خاطر نشان کرد: ترویج شبهات، انحراف شهوات و تقویت خرافات در جامعه از اهداف اصلی دشمن در جنگ نرم می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حق جو ادامه داد:به عنوان مثال امروزه شبهات بسیاری پیرامون ولایت فقیه و بحث مهدویت مطرح شده و این در حالی است که متأسفانه ما به صورت علمی به آن ها پاسخ کافی نمی دهیم.

وی افزود: آن چه که امروز بیش از هر چیزی ما را در جنگ نرم دشمن تهدید می کند این است که ما نتوانسته ایم تهدیدات را به صورت علمی پاسخ دهیم و حال آن که دشمنان ما کارهای ریشه ای را انجام می دهند.

رئیس مرکز مشاوره حرم حضرت معصومه(س) همچنین در خاتمه تصریح کرد: یکی از کارهایی که می توان برای استفاده از پتانسیل روحانیت فاضل انجام دهیم ،ایجاد بستر لازم برای روحانیون مشتاق به فعالیت در این عرصه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha